Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Sever, Ali Ekber" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Eurocode 1-4'e uygun olarak köprü tabliye rüzgâr yükünü etkileyen parametrelerin değerlendirilmesi
    (Bursa Teknik Üniversitesi, 2022) Sever, Ali Ekber; Yüksel, İsa
    Bu çalışmada TS EN 1991-1-4 (Eurocode -1-4) standardı esas alınarak köprü tabliyelerine etkiyen x, y ve z doğrultularındaki rüzgâr yükleri ve devrilme momentleri hesaplanmıştır. Çalışmanın ilk bölümünde, tezin kapsamı ve amacı hakkında bilgiler verilmiştir. Çalışmanın ikinci bölümünde, rüzgârın meteorolojik bakımdan nasıl oluştuğu, rüzgârların sınıflandırılması ve Türkiye'de rüzgâr yükü hesabı için kullanılan standartlara yer verilmiştir. Çalışmanın üçüncü bölümünde, köprüler hakkında genel bilgiler verilmiş olup köprülerin sınıflandırılması, köprülerde oluşan rüzgâr kaynaklı hasarlar ve TS EN 1991-1-4 standardında köprü tabliyesine etkiyen rüzgâr yükünü etkileyen parametreler işlenmiştir. Çalışmanın dördüncü bölümünde, TS EN 1991-1-4 standardına göre köprü tabliyesine etkiyen x, y ve z yönlerinde rüzgâr yükleri ve z yönündeki devrilme momentinin hesabı anlatılmıştır. Çalışmanın beşinci bölümünde, TS EN 1991-1-4 standardına göre rüzgâr yükleri hesaplanacak köprü modeli ve tabliye rüzgâr yükünü etkileyen parametreler tanıtılmıştır. Bu parametreler; köprü tabliyesinin yerden yüksekliği, esas rüzgâr hızının temel değeri, yol kenarı korkuluk sistemi, arazi kategorisi, tabliye genişliği, derinliği ve boyudur. Bu parametrelere farklı değerler verilerek köprü tabliyesine etkiyen rüzgâr yükleri hesaplanmıştır. Çalışmanın altıncı bölümünde, x ve z yönlerinde hesaplanan rüzgâr yüklerinin daha önce belirlenmiş olan parametrelere göre nasıl değiştiği şekiller ile anlatılmıştır. Yapılan analizlere göre; tabliyenin yerden yüksekliği, esas rüzgâr hızının temel değeri ve tabliye boyunun büyümesi ile tüm yönlerde rüzgâr yükü artmakta ve buna bağlı olarak devrilme momenti büyümektedir. Yol kenarı korkuluk sisteminin z yönündeki rüzgâr yüküne herhangi bir etkisinin olmadığı ve x yönündeki en yüksek rüzgâr yükünün dolu parapetlerin tercih edilmesi durumunda ve en düşük rüzgâr yüklerinin ise açık parapetlerin tercih edilmesi durumunda ortaya çıktığı tespit edilmiştir. Arazi kategorisi 0'dan arazi kategorisi IV'ye doğru gidildikçe tüm yönlerdeki rüzgâr yüklerinin ve devrilme momentinin büyüdüğü saptanmıştır. Tabliye genişliği büyüdükçe x ve y yönlerindeki rüzgâr yükleri azalırken z yönündeki rüzgâr yükleri ve devrilme momentinin küçüldüğü gözlemlenmiştir. Tabliye derinliği büyüdükçe x ve y yönlerindeki rüzgâr yükleri büyürken z yönündeki rüzgâr yükleri ve devrilme momentinin küçüldüğü tespit edilmiştir. Son bölümde, elde edilen sonuçlar listelenmiş ve öneriler sunulmuştur.

| Bursa Teknik Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Mimar Sinan Mahallesi Mimar, Sinan Bulvarı, Eflak Caddesi, No: 177, 16310, Yıldırım, Bursa, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez ayarları
  • Gizlilik politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri bildirim Gönder