Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Kayacan, Muhammed Alphan" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Dönel kavşakta farklı uygulamaların performans kriterleri üzerine etkilerinin araştırılması
    (Bursa Teknik Üniversitesi, 2021) Kayacan, Muhammed Alphan; Yılmaz, Bahadır
    Ulaşım, insanların veya yüklerin bir yerden başka bir yere taşınmasıdır. Günümüzde ulaşımın %95 gibi büyük bir oranı karayollarından sağlanmaktadır. Bununla birlikte her yıl artan taşıt sayısı ve buna bağlı olarak artan trafik yoğunluğu özellikle büyük şehir merkezlerinde sıkıntılara yol açmaktadır. Sürdürülebilir bir trafik ağının oluşturulamaması, bekleme süreleri ve dur-kalk sayılarının artması psikolojik, ekonomik ve ekolojik anlamda olumsuz etkilere sebep olmaktadır. Bu olumsuzlukları en aza indirebilmek için şehir içi ulaşım sürelerinin olabildiğince kısaltılması gerekmektedir. Bu noktada ise ulaşım ağlarının en önemli bağlantı elemanları olarak kavşakların verimli işlemeleri hayati önem taşımaktadır. Literatürde hemzemin kavşakları ele alan çalışmalarda modern dönel kavşakların birçok performans kriteri açısından sinyalize dönel kavşaklardan daha faydalı olduğu görülmektedir. Fakat incelenen kavşakların treyler, kamyon gibi ağır ve uzun taşıtların yer almadığı kent içi bölgelerde bulunması ve kavşağa bağlanan tüm kolların geometrik açıdan sorunsuz olması dikkat çekmiştir. Bu sebeple geometrik özelliklerinin ideal olmadığı durumda da her türden taşıtın aktif ve yoğun olarak kullanabileceği bir kavşağın farklı senaryolar altında göstereceği performansı araştırma gerekliliği ortaya çıkmıştır. Bu çalışmada, Bursa ili içinde yer alan Ata Bulvarı üzerindeki sinyalize dönel kavşak, üç farklı senaryo oluşturularak farklı kavşak türleri olarak yeniden tasarlanmıştır. PTV Vissim simülasyon programından elde edilen mevcut duruma ve oluşturulan senaryolara ait veriler karşılaştırılmıştır. Kuyruk uzunluğu, sürat ve seyahat süresi parametreleri karşılaştırma parametreleri olarak seçilmiştir. Farklı durumlara ait optimum kavşak önerileri sunulmuştur.

| Bursa Teknik Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Mimar Sinan Mahallesi Mimar, Sinan Bulvarı, Eflak Caddesi, No: 177, 16310, Yıldırım, Bursa, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez ayarları
  • Gizlilik politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri bildirim Gönder