Yazar "Bedel, Buse" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İşveren markasının örgütsel bağlılık ve örgütsel özdeşleşmeye etkisinde kuşak farklılıklarının incelenmesi(Bursa Teknik Üniversitesi, 2022) Bedel, Buse; Nacar, Ramazanİnsan kaynakları ile pazarlama departmanları arasında oldukça stratejik bir köprü görevi gören işveren markası, nitelikli personeli bulmak, bünyelerine dâhil etmek ve mevcut personelin bünyelerinde kalmasını sağlamak amacıyla örgütlerin işveren olarak kendi imajlarını yaratmaları gerektiğini belirten bir uygulamadır. Güçlü bir işveren markası da işgörenlerin örgüte olan bağlılık düzeylerini arttırmakla beraber işgörenlerin örgüt ile davranışsal, duygusal ve bilişsel yönden özdeşleşmelerine olanak sağlamaktadır. Bu düşünceden hareketle bu çalışmada işveren markasının örgütsel bağlılık ve örgütsel özdeşleşme üzerindeki etkisinde X ve Y kuşakları arasında farklılıkların olup olmadığı araştırılmıştır. Ayrıca, araştırmanın bağımlı değişkenleri olan örgütsel özdeşleşme ile örgütsel bağlılık arasındaki ilişki de incelenmiştir. Bu doğrultuda araştırma Bursa ilinde tekstil sektöründe yer alan 221 özel sektör çalışanı üzerinde yapılmıştır. Verilerin toplanmasına anket tekniğinden yararlanılmıştır. Araştırmada Örgütsel Bağlılık Ölçeği, İşveren Markası Ölçeği ve Örgütsel Özdeşleşme Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS 23.0 istatistik paket programı kullanılmıştır. Araştırmanın bağımsız değişkeni işveren markası, bağımlı değişkenleri ise örgütsel bağlılık ve örgütsel özdeşleşmedir. Verilerin analizinde frekans analizi, güvenilirlik analizi, faktör analizi ve korelasyon analizinden yararlanılmıştır. Bağımsız değişkenin bağımlı değişken üzerindeki etkisini kuşak farklılıkları bazında incelemek amacıyla örneklem kuşaklara bölünerek hem X hem de Y kuşağı için ayrı ayrı regresyon analizleri yapılmıştır. Son olarak bağımlı değişkenlerin demografik özelliklerle değişkenliğini test etmek amacıyla da T-testi ve tek yönlü varyans analizinden yararlanılmıştır. Çalışmada hem genel hem de X ve Y kuşağı bağlamında yapılan analizler sonucunda işveren markasının örgütsel bağlılık ve örgütsel özdeşleşme üzerinde pozitif ve anlamlı bir etkisi olduğu sonucuna ulaşılmış olup, iki kuşak arasında farklılık bulunamamıştır. Ayrıca, örgütsel özdeşleşme ile örgütsel bağlılık arasında anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmanın sonucunda tüm hipotezler kabul edilmiştir.