Özkan, BekirEfe, AyşenurÇakmak, Ali Çağlar2021-03-202021-03-2020172147-11852147-1185https://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpjM01UWTFOUT09https://hdl.handle.net/20.500.12885/1426Deneyimsel değer, tüketicilerin çeşitli duyguların tatmini sonucunda hissettiği değerler bütünüdür. Müşterilerin deneyim sonrası oluşan görüşleri işletmeye yüklenen değerlerle bağlantılı olduğu için deneyimsel değer algısının ölçülmesi büyük önem taşımaktadır. Bu çalışmada, sosyal medya üzerinden gerçekleştirilen anket uygulamasına katılan 177 kişinin verdikleri cevaplar analize tabi tutulmuştur. Çeşitli kriterlere göre gruplara ayrılan Gratis müşterilerinin bilişsel, hedonik, sosyal ve etik açıdan deneyimsel değer algılamaları arasında farklılık olup olmadığı araştırılmıştır.Fark analizi olarak Bağımsız Örneklem t-testi kullanılmıştır. Çalışmadan elde edilen sonuçlardan en dikkat çekenleri, müşterilerin arkadaş tavsiyelerine dinleme ve memnuniyetleri yerine memnuniyetsizliklerini paylaşma eğiliminde olduklarıdır. Alışverişe çıkma sayısının ise hedonik olarak alışverişe çıkma eğiliminin bir göstergesi olduğu söylenebilir. Ayrıca yaş faktörünün tüketimde sosyal açıdan bir farklılık yaratmadığı da ortaya çıkmıştır. Farklı gelir gruplarındaki müşterilerin deneyimsel değer algılamalarının farklı olmadığı da araştırmanın sonuçları arasında yer almaktadırExperiential value is an alliance of values that consumers feel various emotions as satisfactory. It’s essential to measuring perception of experiential value because it’s linked to values that are put into operation by the customers. In this study, the answers given by 177 people participated in survey conducted through social media were analyzed. It has been investigated whether there is any difference between Gratis customers' perceptions of cognitive, hedonic, social, ethical experiential values according to various criteria. Independent sampling t-test was used as the difference analysis. The most remarkable result from this study is customers tend to listen their friends' recommendations and share dissatisfaction rather than pleasure. It can be deduced that the number of shopping is a sign of the tendency to go shopping hedonically. It has emerged that the age factor does not make a difference in terms of consumption likewise different income groups’ perceptions of experiontial valuestrinfo:eu-repo/semantics/openAccessTarihMüşterilerin Bilişsel, Hedonik, Sosyal ve Etik Açıdan Deneyimsel Değer Algılamalarının Karşılaştırılması: GRATİS ÖrneğiComparison of Customer Perceptions of Cognitive, Hedonic, Social and Ethical Values: Example of GRATİSArticle6523232350