Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorŞahan, Özgür
dc.contributor.authorÇoban, Mustafa
dc.contributor.authorRazı, Salim
dc.date.accessioned2021-03-20T20:30:44Z
dc.date.available2021-03-20T20:30:44Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn2148-7510
dc.identifier.issn2148-7758
dc.identifier.urihttp://doi.org/10.17556/jef.72045
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpJd01UZzRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12885/1435
dc.description.abstractThis study aims at investigating the effect of WhatsApp on teaching English idioms to EFL students. The data were collected from 33 B1 level students. The researchers provided the students with three idioms per week for five weeks via WhatsApp. The participants found sample sentences, shared them in their WhatsApp groups, and had discussions in English regarding the use and meaning of the idioms. Students were given an achievement test and a sub-sample group of students were interviewed to see the effectiveness of this application. The results revealed how students benefited from WhatsApp as a learning tool and their reactions to mobile learning outside the classroom context. The findings highlight the place of mobile learning in foreign language education.en_US
dc.description.abstractBu çalışmada, WhatsApp mobil uygulamasının öğrencilere İngilizce deyimlerin öğretimi üzerindeki etkisini araştırmak hedeflenmiştir. Araştırmanın verisi, orta (B1) düzeyde İngilizce yeterliliğe sahip 33 öğrenciden toplanmıştır. Haftada 3 kez olmak üzere 5 hafta boyunca araştırmacılar, WhatsApp grupları üzerinden öğrencilere İngilizce deyim göndermişlerdir. Öğrenciler, deyimlerle ilgili örnek cümleler bulmuş, buldukları cümleleri WhatsApp gruplarında paylaşmış ve deyimlerin anlamları ve kullanımları ile ilgili İngilizce tartışmalar yürütmüşlerdir. Bu uygulamanın etkinliğini ölçmek adına, öğrencilere başarı testi uygulanmış ve altörneklem öğrencilerle mülakat yapılmıştır. Bu araştırmanın sonuçları, öğrencilerin öğrenme aracı olarak WhasApp uygulamasından ne ölçüde yararlandıklarını ve sınıf dışında mobil öğrenmeye olan tutumlarını ortaya koymuştur. Araştırmanın bulguları, mobil teknolojinin yabancı dil öğretimindeki yerini ön plana çıkarmaktadır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleStudents learn English idioms through WhatsApp: Extensive use of smartphonesen_US
dc.title.alternativeİngilizce deyimlerin WhatsApp aracılığıyla öğretimi: Akıllı telefonların sınıf dışı kullanımıen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentBTÜen_US
dc.contributor.institutionauthor[0-Belirlenecek]
dc.identifier.doi10.17556/jef.72045
dc.identifier.volume18en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage1230en_US
dc.identifier.endpage1251en_US
dc.relation.journalErzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record